სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ქეთო კობახიძე
|
|
რაიონი
|
ამბროლაური
|
|
სკოლა
|
ბუგეული
|
|
ქალაქი
|
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება:
|
||
წყალი-სიცოცხლეა
|
||
თემის შინაარსი:
|
||
ვასწავლით მოსწავლეებს წყლის სასიცოცხლო
მნისვნელობას და მისი დაბინძურებით გამოწვეულ სირთულეებს
|
||
საგანი:
|
||
საბუნების-მეტყველო
მეცნიერებების საფუძვლები
|
||
დონე/კლასი
|
||
მეორე დონე- VII კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
ორი კვირა
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები:
|
||
თავი
XLI VII კლასი საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები სტანდარტი წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით: მეცნიერული კვლევა - ძიება ცოცხალი
სამყარო ფიზიკური მოვლენები ქიმიური მოვლენები ბუნ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია
განსაზღვროს კვლევის
საგანი და
კვლევის ეტაპები.
ბუნ.VII.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა. ბუნ.VII.3. მოსწავლეს შეუძლია
მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით. ბუნ.VII.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი
და შეფასება. ბუნ.VII.5.მოსწავლეს შეუძლია
იმსჯელოს უჯრედზე,
როგორც ორგანიზმის აგებულებისა და განვითარების ერთეულზე. ბუნ.VII.6. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ცხოველთა და მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლი და დაასაბუთოს გამრავლების ბიოლოგიური მნიშვნელობა. ბუნ.VII.7. მოსწავლეს შეუძლია
დაახასიათოს ცოცხალი
სამყაროს მრავალფეროვნება, გამოიყენოს კლასიფიკაციის. პრინციპი და იმსჯელოს სხვადასხვა ჯგუფებს შორის მსგავსება განსხვავებაზე. ბუნ.VII.8.მოსწავ
ლეს შეუძლია
ნივთიერების ატომურ-
მოლეკულური სტრუქტურის აღწერა. ბუნ.VII.9. მოსწავლეს შეუძლია ადვილად დაკვირვებადი ძალების და მათი
მოქმედების შედეგების შესახებ მსჯელობა. ბუნ.VII.10.
მოსწავლეს შეუძლია
წნევის დახასიათება. ბუნ.VII.11. მოსწავლეს შეუძლია
მარტივი ქიმიური
რეაქციების აღწერა.
ბუნ.VII.12. მოსწავლეს შეუძლია ფუძეებისა და
მჟავების განსხვავება მათი თვისებების მიხედვით. ბუნ.VII.13. მოსწავლეს შეუძლია
ხსნარების თავისებურებების შესახებ მსჯელობა. წლის
ბოლოს მისაღწევი შედეგები და მათი
ინდიკატორები:
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
მდინარის
დაბინძურების ხარისხის დადგენა
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
|
||
ზოგადი კითხვა
|
||
არსებობ
ს თ უ არა თქვენს საზოგადოებაში
სუფთა წყლის პრობლება
გაარკვიეთ ვინ არიას პასუხისმგებელი სსსისუფთავეზე
რა სახის ნარცენები ჩაედინება მდინარეში
არის თუ არა ჩვენს რეგიონში დაბინძურების კერები
იყენებენ თუ არა საწარმოები თქვენ საცხოვრებელთან
მდებარე მდინარეს
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
რუკის კვლევა მდინარის შენაკადების მიმდებარედ მცხოვრებთა
გამოკითხვა-1 კვირა
მდინარის წყლის ლაბორატორიული კვლევა-1კვირა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ვყოფთ პირველ მეორეზე გათვლით ორ ჯგუფათ. პირველი ჯგუფი რუკის
მიხედვით ადგენს მდინარეებს მათ შენაკედებს . მეორე ჯგუფი იკვლებს მდინარეების
დაბინძურების ხარისხს და იკვლევენ რა სამეურნეო საქმიანობისათვის
იყენებენ,აკვირდებიან არის თუ არა ახლომახლო ტერიტორიაზე ნაგავსაყრელი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
რა იცით წყლის შესახებ, რა სასიცოვხლო მნიშვნელობა აქვს მას, არის
თუ არა თქვენს ახლომახლო მდინარეები, რატომ არის დაბინძურებული მდინარეები, რა
უნდა ვიცოდეთ წყლის თვისებებზე
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებიკვლევის შედეგების საფუძველზე რაიონის ადგილობრივ
თვითმართველობას უგზავნიან მოთხოვნას მდინარისპირა სოფლებში გამოიყენონ
ნაგავსაყრელი, გეგმავენ მეზობელი სკოლის მოსწავლეებთან ერტად მოაწყონ მდინარის
სანაპიროების დასუფთავების აქციები .... და ნაგავი იქიდან სიმბოლურად
გადავიტანოდ სოფელში გამოყოფილ ნაგავსაყრელზე
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
დამატებითი დრო
სწავლისთვის, მოდიფიცირებული სასწავლო ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები,
ჯგუფური მუშაობა, ადაპტირებული ტექნოლოგიები,
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები,
ილუსტრირებული ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები, თარგმანის პროგრამები.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
რთული დავალებები,
სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და
პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში გამოიყენებთ.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
√კომპიუტერი (ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა
ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნ
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
წიგნი,
გაზეთები. ჟურნალები, ფოტოები
|
ინვენტარი/მასალები
|
|
ინტერნეტრესურსები
|
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
No comments:
Post a Comment